fbpx

Sprawne zarządzanie zespołem jest ściśle związane z prawidłową komunikacją na linii przełożeni-pracownicy oraz w samym zespole. Jeśli pojawiają się tutaj jakiekolwiek problemy, to w krótkim czasie firma odczuje tego konsekwencje. Często szukając przyczyn spadku wydajności przedsiębiorcy nie biorą pod uwagę, że wina może leżeć po stronie złej komunikacji wewnętrznej w organizacji. Na szczęście zawsze jest czas, aby naprawić popełnione tutaj błędy.

Właśnie po to stworzyliśmy aplikację Blue Colibri App, która już wspiera komunikację w setkach firm w Europie i szybko zdobywa nowych użytkowników w Polsce. Sprawdź, w jaki sposób ta aplikacja może pomóc także Twojej firmie.

Baza kontaktów i dokumentów na wyciągniecie kciuka

Jednym z klasycznych problemów ujawniających zaburzoną komunikację wewnętrzną w organizacji jest to, że pracownicy regularnie gubią powierzone im dokumenty oraz równie często angażują np. bezpośrednich przełożonych w ich ponowne udostępnianie. Aplikacja Blue Colibri App posiada funkcję „Repozytorium”, dzięki której może stanowić podstawowe i łatwo dostępne dla każdego pracownika źródło dokumentacji firmowej.

Dodatkowo aplikacja została wyposażone w funkcję „Lista osób”, która stanowi wirtualną, podręczną bazę kontaktów – jeśli pracownik np. chce skontaktować się z księgowością, to wyszuka odpowiedni numer lub nawiąże rozmowę przez wewnętrzny komunikator z poziomu aplikacji.

Prowadzenie kalendarza łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej

Dzięki funkcji „Kalendarz wydarzeń” można tworzyć i udostępniać ważne wydarzenia bezpośrednio osobom zainteresowanym. Ta funkcja przyda się np. wtedy, gdy firma organizuje szkolenie, ważną naradę czy akcję promocyjną i musi mieć pewność, że osoby w to zaangażowane otrzymają stosowną informację – ta zostanie automatycznie zapisana w kalendarzach pracowników wraz z potwierdzeniem odbioru.

Newsy z życia firmy  

Funkcję „Najważniejsze informacje” można porównać do pasków w programach informacyjnych. Służy ona do przekazywania krótkich wiadomości, które z uwagi na ich rangę muszą zostać natychmiast udostępnione pracownikom – np. o awarii, pilnym spotkaniu etc. Takie wiadomości są wyświetlane na urządzeniach mobilnych w sposób przyciągający wzrok, dlatego nikt zainteresowany na pewno ich nie przegapi.

Tworzenie społeczności w duchu team buildingu

Aplikacja Blue Colibri App została zaprojektowana w taki sposób, aby była kompleksowym narzędziem do zarządzania zespołem – szczególnie z myślą o tych firmach, które zatrudniają pracowników terenowych, zdalnych lub mają rozproszoną, wielopoziomową strukturę. W takich warunkach bardzo trudno jest zbudować dobrą atmosferę w zespole, którego członkowie po prostu się nie znają.

Rozwiązaliśmy ten problem dodając do aplikacji funkcję „Społeczności”. Umożliwia ona tworzenie różnych grup zainteresowań, dzięki czemu pracownicy niemający ze sobą kontaktu na co dzień mogą się lepiej poznać i zacieśnić relacje. Tym samym nasza aplikacja stanowi ciekawe narzędzie team buildingu.

Zbieranie feedbacku od pracowników

Nawet najlepsze narzędzia do komunikacji wewnętrznej niewiele pomogą, jeśli pracownicy wciąż będą sfrustrowani poczuciem, że ich głos jest niesłyszalny dla przełożonych. Dlatego udostępniliśmy w aplikacji Blue Colibri App funkcje dedykowane zbieraniu feedbacku. Pracownicy mogą dzielić się swoimi pomysłami i problemami z osobami funkcyjnymi chociażby poprzez chat, jak również wypełniać ankiety tworzone przez pracodawcę, które będą źródłem cennych informacji o nastrojach w zespole.

To tylko wybrane funkcje aplikacji dla pracowników Blue Colibri App, jakie możesz wykorzystać w Twojej firmie. Sprawdź cały potencjał tego innowacyjnego narzędzia w wersji Basic oraz Pro. Szukasz intranetu dla firmy? Takie rozwiązanie na polskim rynku również udostępnia Blue Colibri – poznaj funkcjonalności naszego intranetu.

Pamiętaj, że zaburzona komunikacja niesie ze sobą poważne konsekwencje, o czym pisaliśmy już w osobnym artykule na naszym blogu. Warto do niego zajrzeć.